amec lidera una missió empresarial a Algèria després de més de dos anys de bloqueig comercial amb Espanya.
Les empreses participants a la missió han mantingut més de 40 reunions amb clients i potencials clients.
La reobertura del mercat algerià ofereix noves oportunitats per guanyar quota de mercat per a les empreses industrials, especialment en els sectors de tecnologia per a la indústria alimentària i hidrocarburs.
Després de més de dos anys de bloqueig comercial, les empreses d’amec han estat pioneres en tornar a Algèria per recuperar quota de mercat en un país estratègic. L’entitat ha organitzat una missió comercial en què han participat empreses dels sectors foodtech, hidrocarburs i il·luminació, aconseguint més de 40 reunions amb clients i clients potencials.
Durant la missió, les empreses han mantingut trobades amb actors clau del mercat algerià, incloent-hi Sonatrach, l’empresa més gran d’Algèria i l’11a més gran del consorci petrolier al món, cadenes d’hotels de luxe com Hilton i Sheraton i grans productors d’alimentació.
La reobertura del mercat ha despertat un interès creixent en els clients locals, que feia temps que esperaven el retorn dels proveïdors espanyols, ja que durant el bloqueig no han trobat alternatives que igualin la seva competitivitat i qualitat. En aquest sentit, amec ha vetllat per mantenir el contacte de les seves empreses membre amb els clients algerians, enfortint relacions i assegurant-se d’estar ben posicionades per a la reobertura.
” El sector dels hidrocarburs presenta grans oportunitats, i les perspectives generals a Algèria són molt positives per a les empreses industrials internacionalitzades “, destaca Joan Tristany, director general d’amec. A més, el context geopolític ha generat tensions comercials entre Algèria i França, cosa que obre una finestra d’oportunitat perquè les empreses espanyoles recuperin la quota de mercat perduda i guanyin terreny en sectors estratègics.
” La zona del Magreb és el primer mercat de les empreses d’amec fora d’Europa i els EUA, i continua sent estratègica per la seva proximitat, els llaços comercials històrics i la demanda en sectors clau “, explica Joan Tristany, director general d’amec. “ 30 de les nostres empreses ja compten amb filials comercials i productives a la regió ”.
Durant el temps del bloqueig, amec ha mantingut un contacte constant amb les autoritats comercials i diplomàtiques espanyoles, així com amb el sector financer, per fer un seguiment de la situació i mantenir informades les empreses. Amb un centenar d’empreses membres afectades de manera directa, l’entitat va crear un grup de seguiment per donar resposta a les operacions en curs i compartir estratègies que permetessin preservar el mercat.
L’estratègia d’amec a Algèria continua a l’abril amb la participació a Djazagro, la fira principal del sector foodtech. A més, el proper 28 de febrer, amec coorganitzarà un workshop amb el Consolat d’Algèria per abordar les oportunitats comercials i d’inversió al país, amb la participació de la Delegació de la UE a Algèria i l’Agència de Promoció d’Inversions algeriana.
amec és l’ associació per impulsar la indústria internacionalitzada. Per contribuir a la competitivitat industrial internacional, amec promou els nous factors clau de competitivitat: anticipació, adaptabilitat, col·laboració, globalització i sostenibilitat.
Les 350 empreses que formen part d’amec generen un volum d’exportació superior als 7.800 milions d’euros, exportant de mitjana el 53,9% de la facturació i invertint un 4,5% en innovació.